Žádný podnik na světě by nemohl fungovat, kdyby ho jeho zákazníci neměli jak najít. Každá firma tedy potřebuje mít přinejmenším sídlo s adresou, kde by se na ni mohli obracet všichni, kdo o to mají zájem. Musí být objekt, kam lze zasílat korespondenci, musí být kam zatelefonovat nebo kde nějak jinak kontaktovat takový podnik. A samozřejmě potřebují mít tuto možnost nejen zákazníci, ale třeba i úředníci mající s takovými firmami něco do činění.
Než si tedy někdo svůj podnik založí, musí si nějaké to sídlo sehnat. A je jasné, že by toto mělo být také dostatečně reprezentativní a jeho adresa by měla mít dobrý zvuk.
Ale všichni víme, že s tím je potíž. Někdy se takové sídlo vůbec nedá sehnat, protože není na místě, které by bylo žádoucí, k dispozici, a zpravidla je pomalu neřešitelným problémem i to, jak za takovou koupi soukromého firemního sídla zaplatit, protože jsou nemovitosti skutečně hodně drahé. A to vlastně nejen ty, které by dělaly firmám čest, ale všechny.
A tak spousta lidí netuší, jak to zaonačit, aby se firemní sídlo sehnalo a firma mohla vzniknout a fungovat. Někteří z nich pak podnikání dokonce vzdají. A ti ostatní? Ti třeba včas zjistí, že existuje i virtuální sídlo společnosti. A tím neztratí možnost také podnikat.
A v čem spočívá hlavní výhoda takového virtuálního firemního sídla? Hlavně v tom, že je i na zvučné adrese lehce a levně k sehnání. A nejsou s tím vůbec žádné komplikace. Takové virtuální firemní sídlo si totiž člověk nekupuje. Tam získává jenom možnost používat adresu a využívat některé další služby. A to samozřejmě není drahé.
Samozřejmě má takové virtuální sídlo i určité nedostatky, hlavně ten, že podnikateli nepatří a tento si tu tak nemůže dělat, co se mu zlíbí, tedy podnikat, ale práci lze přece odvádět i někde jinde, tam, kde to není tak drahé a nedostupné. Což ale zákazníci a další veřejnost nevidí, a proto to nemůže podnikání uškodit.